Egyedi ásvány- és gyöngyékszerek

Felhasználási és Szerződési Feltételek

A Kárpát Gyöngye egyedi ásvány- és gyöngyékszerek webáruház Üzemeltetője, továbbiakban Eladó és a Vásárló között jön létre az alábbi feltételekkel.

Kérem, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni portálunknak, figyelmesen olvassa el az alábbiakat és kizárólag abban az esetben vegye igénybe a szolgáltatásokat,  amennyiben  minden pontjával egyetért,  és  kötelező érvényűnek  tekinti magára  nézve.  Tudomásul veszi, hogy bármely termék megrendelése esetén a jelen ÁSZF elfogadása nyilatkozatnak bizonyul és fizetési kötelezettséget von maga után. Amennyiben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a szerződést, köteles – a közlése időpontjáig - a vállalkozásnak, az addig teljesített szolgáltatásával kapcsolatos arányos díját megfizetni.Amennyiben - legkésőbb 48 órán belül – nem kerül visszaigazolásra a megrendelés, akkor a megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

Az Eladó az általa meghatározott üzleti feltételek (árak, postázási és szállítási költségek, szolgáltatási idő) megváltoztatásának jogát önmaga számára bármilyen okból fenntartja, a rá kötelező üzleti feltételeket (fogyasztóvédelmi törvények, adószabályok törvényei, áruismeret) pedig legjobb tudása szerint betartja.

Jelen dokumentum elektronikus formában kerül megkötésre.  Magatartási kódexre nem utal

Amennyiben a Szerződési és felhasználási feltételek elolvasása után további kérdése lenne, kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek valamelyikén!

I.  Az üzemeltető adatai:

Cégnév: Color Maler Hungária Kft

székhely: 1039 Budapest Szilke u. 5
Levelezési cím: 8051 Sárkeresztes Petőfi u. 24

Adószám: 22912181-2-41

Cégjegyzék száma: 01-09-944411

Nyilvántartásba vételi szám: 13468

Nyilvántartásba vevő jegyző: Dr. Kiss Nikolett

NEHITI eng.sz: PR 8127

Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Fővárosi Cégbíróság

Email cím: info@valodiasvanyekszer.hu

Telefon: +36 30 641 68 53

Kapcsolattartó: Basa Ildikó

Szerződés nyelve: magyar

Tárhelyszolgáltató:

Minibolt Informatikai Bt. 
Székhely: 2030 Érd, Ungvári utca 39
Email: info@minibolt.hu
Telefon: 06/20-234-4240

II.  Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

 A webáruház ásványokat, ásvány-  és gyöngyékszereket, kapcsolódó könyveket, nemzeti ékszereket és mandalákat  forgalmaz.  

A termékeket  a Magyar Posta segítségével juttatjuk el a Vásárlóhoz.

A termékeknél megjelenített képek a valóságtól eltérhetnek.  Áraink minden esetben bruttó árak, az áfát tartalmazzák.

A házhoz-szállítás költségét nem tartalmazzák.

IIIRegisztráció

1. Vásárlás regisztrációval a regisztrációs űrlap kitöltésével: felhasználónév, és e-mail cím megadásával, amiről e-mailben visszaigazolást kap.

Regisztráció után regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését.
Lehetőség van  regisztrációra a vásárlás folyamata alatt, a termék kosárba helyezése után.

 

IV. Vásárlás - rendelés -  fizetés menete

Megrendelést csak a webáruházon keresztül tudunk elfogadni az adatkezelések hitelessége miatt!


Minden nap és minden órában fogadjuk a megrendeléseket. A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik  8-13 óráig. A 13.00 óra után leadott rendelés postázása 2 munkanapon belül lehetséges. 
Regisztrált vásárlóként és Vendégként is vásárolhat webshopunkban. Böngésszen a termékek és termékkategóriák között.

A hibás vagy hiányos adatközlés miatt felmerülő problémákért felelősséget nem vállalunk! 

A megrendelést 1 - 4 napon belül és csak munkanapokon és munkaidőben 8-13 óráig van lehetőségünk postára adni, ettől eltérő időpontok az ünnepnapok és az ezek miatt előírt ledolgozandó napok.

A megrendelt és raktáron lévő árut, a megrendelés beérkezése és visszaigazolása után 1-  4 munkanapon belül eljuttatjuk megrendelőinkhez. (raktárkészlet és a szállítókapacitás függvényében). A rendelések feldolgozása azonnal vagy, a rendelés leadását követő munkanapon megtörténik.
Amennyiben a megrendelt termék nincs készleten, értesítjük megrendelőnket annak készítési vagy beszerzési határidejéről. Az árak minden esetben bruttó ( 27 % Áfa-val terhelt árak) Csomagolási díjat nem számítunk fel !

Termékek kiválasztása és kosárba helyezése


Ha már regisztrált, úgy regisztrált vásárlóként felhasználónevével és jelszavával lépjen be és kezdje meg a vásárlást. A termék kosárba helyezése után ( ezen a ponton is regisztrálhat) vagy folytatja a vásárlást vagy a "Rendelés" gombra kattint.
A kosár tartalmának megjelenésekor a vásárlást tovább lehet folytatni a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva. Amennyiben vásárlását tovább folytatja és újabb terméket helyez kosarába, akkor a kosár tartalma automatikusan frissülni fog.
Kosarának tartalmát bármikor törölheti a termék előtti "Eltávolítás" négyzetre kattintva. (a kosár tartalma a webáruházból történő kijelentkezéskor automatikusan törlődik).
Amennyiben Kosarának tartalmát véglegesíteni szeretné, úgy a "Rendelés" gombra kattintva ezt megteheti.

Rendelés lépései

 Az adatok megadása: A” Rendelés" gombra kattintás után amennyiben még nem vásárolt a webáruházban, itt megadhatja szállítási és számlázási címét, vagy a már korábban megadott adatait módosíthatja és megjegyzést is fűzhet a rendeléshez.
Fontos: ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Természetesen a felhasználó a megadott adatok javítását a Webáruházban található "Fiók karbantartása" menüpontban elvégezheti. Az adatokat csak először kell megadni, a későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégezni.

Számlázás: Minden küldeményünkhöz  számlát állítunk ki, mely tartalmazza a termékek nevét, értékét valamint a szállítás értékét, és ezek ÁFA tartalmát. 

Számláját utólag nem tudjuk módosítani.

Szállítás:

Személyes átvétel: időpont egyeztetés után csak Székesfehérváron vagy Balatonfüreden egy megbeszélt nyilvános helyen oldható meg, 1-3 hetes időközzel. Üzletünk nincs, ezért fontos az időpont egyeztetése telefonon vagy e-mailben. A helyszínen csupán a megrendelt áruk átvételére van lehetőség.

Kérjük, hogy postai átvételkor mindig ellenőrizze a csomag sértetlenségét. Amennyiben a csomag sérült vagy bontott, vetessen fel jegyzőkönyvet, ne vegye át a küldeményt és értesítsen minket. Utólagos jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

 Házhozszállítás

Fizetés: kiválaszthatja a megrendelés teljesítésének fizetési módját, de előtte még áttekintheti a rendelés adatait.

választhat:

Utánvét

A  megrendelt termékek vételárát, valamint a házhozszállítás díját a vásárló a futárszolgálatnak fizeti ki készpénzben. Kérjük olyan szállítási címet és telefonszámot adjanak meg, ahol Önöket a futár napközben megtalálja.

Előre utalás:

Az összeg számlánkra történő beérkezését követő első postázási napon küldjük a csomagot. Amennyiben 48 órán belül nem érkezik meg az utalás, rendelését automatikusan  töröljük!

Webáruházunkban megrendelt termékek vételárát a szállítási költséggel együtt a Color  Maler Hungária Kft cég nevére a   K&H Banknál  vezetett  10403057-50526667-85521004  számú bankszámlaszámára kell utalni. 

Az utalás közlemény rovatában a megrendelés azonosítószámát fel kell tüntetni.

A megrendelt termékek az összeg beérkezését követően kerülnek postázásra.

Személyes átvétel: készpénz

 A szerződési feltételek elfogadása

Amennyiben a megadott adatok helyesek, el kell fogadnia  a szerződési feltételeket, amely egyben azt is jelenti, tudomásul veszi, hogy  a megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után!!

 „Rendelés elfogadása” gombra kattintva adható le a rendelés.

 Amennyiben szükséges, a rendelés a „Vissza” gombbal módosítható és a rendelést bármikor megszakíthatja, és kosarának tartalmát törölheti.

Egy adott megrendelés elküldött adatai az elküldést követően már nem módosíthatók.

Visszaigazoló email a rendelésről:  A Webáruház a megrendelésről automatikusan egy  e-mailt küld  a megadott email címére. Ha az email nem érkezne meg célszerű a spam mappát megnézni.

V. A termék átvétele, fizetés, szállítási díjak

Csomagját  a Magyar Posta munkatársai szállítják házhoz.

Szállítási díj(ak)

Magyar Posta:

                                     - 2 napos házhoz szállítással - előreutalással:  (48 órán belül)          1 300.- Ft

                                                                                                                  - utánvéttel:                 1 550.- Ft.

                  - Postán maradó, MOL és Coop postapont előreutalással:   (48 órán belül)        1050.-  Ft

                                                                                                                     utánvéttel:                1 300.- Ft

Postai szállítás ajánlott levélként / csomaként az Európai országokba

A megrendelés után e-mailben küldöm a súlytól függően a szállítási díjat. Csak előreutalással lehetséges, miután elküldtem a szállítási díj összegét.


érték nyilvánítás: 50.000.- ft felett + 340.- Ft  

49.900.-Ft-tól csak előreutalással lehet a rendelést leadni. 

A termékek szállítási határideje 2-4 munkanapot vesz igénybe. Az esetleges késésekert sajnos nem tudunk felelősséget vállalni.

Házhozszállítás esetén a termékeket az Eladó csomagolja be, mely szolgáltatásért külön díj nem kerül felszámításra. Minden csomag esetében mellékelten megtalálható a vásárlásról szóló ÁFA-s számla.

Külföldi címre szóló megrendelés esetén a szállítási díjakról a Szolgáltatónak küldött e-mailben lehet érdeklődni

 

Nem fizetés esetén: Amennyiben a vásárló az utánvétes csomagot nem veszi át, az adott vásárlónak utánvétes csomagot többször nem küldünk ki.

Előre utalásos vásárlás esetén, amennyiben az utalandó összeg 48 órán belül nem érkezik be számlánkra, rendelését töröljük.

 

VI. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

Az ásvány alapanyagból készített termékeink is mind egyedi darab, a felhasznált kellékek és alkatrészek Nikkel mentesek, antiallergénnek nevezett réz alkatrészek ródium bevonattal és nemesacél.

A webáruház termékei között 3 féle utánzatból készített ékszereket is találhatnak, a türkinit, az opalit és a goldfluss-bluefluss termékeket, itt fel is tüntetjük, hogy valóban utánzatról van szó. Ezeket az alapanyagokat az ékszeripar hozta forgalomba, tehát divatékszernek használhatók – ásványnak, féldrágakőnek nem!

A webáruházban valódi, nálunk megvásárolható termékek találhatóak, de egy kicsi szín vagy mintázat eltérés lehetséges a megrendelt termék és a fotón látott termék között. Az ásványok, féldrágakövek természetes képződmények, tehát magukon és magukban viselik a változatosságot, a természetes hibákat, az ilyen észrevételek miatt (színfoltosság, repedések, átlátszó – áttetsző, zárványok) és vagy a nem rendeltetésszerű használat miatt nem tudunk reklamációt elfogadni! A bőr, textil és fém alkatrészek vízzel, tisztítószerekkel, vegyszerekkel, krémekkel, illatszerekkel érintkezve megkophatnak, színüket megváltoztathatják, így a garancia ezekre az esetekre nem vonatkozik. Az ásványok, féldrágakövek, gyöngyök szintén károsodhatnak, amennyiben a fentebb felsorolt anyagokkal érintkeznek, valamint kemény felülethez csapódva törhetnek.  

Az általunk készített gyöngyékszerek minőségéért is garanciát vállalunk. A méltán híres Toho, Miyuki gyárak termékei híresek a jó minőségükről. A Swarovski kristályok és a cseh csiszoltak is a lehető legjobb minőségűek a maguk nemében. De az egyes gyöngyök színtartóssága függ az alkalmazott színezőanyagoktól és a gyártástechnológiától, ezért bizonyos színek kophatnak vagy fakulhatnak, így a garancia a színtartósságra nem vonatkozik. A termékek színárnyalata minden igyekezetünk ellenére a valóságban eltérhet a monitoron látottaktól, ezért felelősséget nem vállalunk. A gyöngyök anyaga üveggyöngyök, leejtett, beütött, ebből kifolyólag összetört ékszerre sem tudunk garanciát vállalni.


A vállalkozás a szerződésben a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezze. A vásárló kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A vállalkozás a vásárló bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről köteles jegyzőkönyvet felvenni. Jegyzőkönyv minta

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosság

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

 

A jótállás kötelező esetei

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A kapcsolatos jogszabályokat itt olvashatja el:

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

 

VII. Elállás joga

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról:

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék vagy termékek átvétele közötti időszakban, illetve a termék vagy a termékek az átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

(több termék esetén, ha a megrendelt termékek átvétele valami okból eltérő időpontban történik az utoljára átvett termék dátumától)

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a jelen – és a honlapról is letölthető - nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus úton visszaigazolni.

Letölthető nyilatkozat-minta elálláshoz


Az elállás joghatásai

Ha Ön a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől az Öntől beérkezett minden kifizetést haladéktalanul, de legkésőbb az Ön e szerződéstől való elállásra vonatkozó döntéséről szóló értesítésének kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítünk, ideértve a szállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól az Ön döntése alapján történő eltérésből adódnak.) A visszatérítés során ugyanazt a kifizetési módot alkalmazzuk, mint amelyet Ön az eredeti ügylet során alkalmazott, kivéve, ha Ön más kifizetési módhoz kifejezetten beleegyezését adja; mindenesetre ezen visszatérítés következményeképpen Önt semmilyen díj nem terheli.

Postai levél útján történő elállásnál a levél postára adásának dátumát vesszük figyelme a 14 munkanap beszámításakor. A levelet lehetőleg ajánlott levélként adja fel, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma. A terméket számlával együtt, eredeti, sértetlen állapotában tudjuk visszavenni.

A megrendelt terméket juttassa vissza cégünk címére. A visszaküldéssel felmerülő postai költségek a vásárlót terhelik. A terméket ne utánvéttel küldje vissza! Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, annak visszajuttatásának költsége is vevőt terheli! Az Ön által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az bennünket felelősség nem terhel.

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.

Visszatartási jog

Azt mindaddig visszatarthatjuk a visszajáró összeget, amíg  Ön a terméket eredeti állapotában vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

A termék visszaszolgáltatása

A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha Ön a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

Az elállási jog kizártsága

Az olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet az Ön utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen az Ön személyére szabtak; „olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Jelen dokumentumban nem szabályozott kérdésekkel kapcsolatban lásd:

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

VIII. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az eladó alábbi elérhetőségein terjesztheti elő:

Email cím: info@valodiasvanyekszer.hu

Telefon: +36 30 641 68 53

Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor az eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a fogyasztónak átadja vagy megküldi email-ben. Az eladó jegyzőkönyvet vesz fel a fogyasztó bejelentett igényéről és átvételi elismervénnyel igazoltan veszi át a terméket garanciális probléma esetén.

Amennyiben az eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található:

http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

 

A kérelemnek tartalmaznia kell

a.            a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b.            a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c.            ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

d.            a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

e.            a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését

f.             a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,

g.            a testület döntésére irányuló indítványt,

h.            a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:

http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Területileg illetékes Békéltető Testületek:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-152

E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

Fax: 06-52-500-720

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36-429-612

Fax: 06-36-323-615

E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.

Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570

Fax: 06-56-510-628

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.

Telefonszám: 06-1-269-0703

Fax: 06-1-474-7921

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356

Fax: 06-94-316-936

E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.

Telefonszám: 06-88-429-008

Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform:

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az Online vitarendezési platform itt érhető el.

Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.


IX. Biztonság

A  webáruház Linux/PHP alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását